Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
Fontos |
|
2011.08.27. 16:43 |
I. In-Game vs.
IRL
Nagyon fontos, hogy meg tudjuk különböztetni
a kettőt! A játékban való részvétel nem kötelező, ezt mindenki jó ha
szem előtt tartja. Tehát van ugye az úgy nevezett In-Game, azaz játékon
belüli virtuális valóság, illetve IRL (In Real Life), azaz a valóság.
Sajnos sokan gyakran összekeverik a kettőt... Lehet egy személy az
életben bárki (jó, rossz, csúnya, szép, okos, buta, perverz, stb), a
játékon belül ez nem számít. Nyilván a közös játék, a TS beszélgetések, a
hozzáállás, stb. tanúbizonyságot tehetnek egy ember jelleméről. A
lényeg, hogy nem szabad senkit sem megítélni a játékban tanúsított
viselkedése alapján, ám itt az érem másik oldala is; mint azt írtam, a
játékbeli viselkedés olykor hűen tükrözi valódi jellemünket, és
véleményem szerint mindenkinek moderáltan, kulturáltan kell viselkednie a
játékban is, akárcsak a való életben (főleg ha nem akarjuk, hogy nem
valós dolgokat gondoljanak rólunk).
II. Call of duty 2.
a. Ahelyett, hogy ide
is kisregényt írnék, inkább csak egy más valaki által megfogalmazott definíciót (<- kattints a szóra az olvasáshoz) mutatnék. Szerintem érdemes
elolvasni, nem hosszú.
b. Ettől függetlenül idéznék belőle:
"Tapasztalati tény, hogy fülhallgatóval sokkal könnyebb a másik játékost
meghallani. Nem kell tehát meglepődni, ha a csörtető játékost valaki
meghallja, és a háta mögé tud kerülni. Fontos tudatni mindenkivel, hogy
nem csak a futás, de az újratöltés, a fegyverváltás, a gránátdobás és a
szuszogás is jellegzetes hanggal jár, így egy rutinosabb játékos könnyen
rájöhet, mi folyik a fal túloldalán."
III. Fair Play
a.
Cheat
Azaz csalás. A csalás nem más, mint etikátlanul
és szabálytalanul használt előny.
Ez CoD2-ben lehet AIM (magyarul: cél, gombnyomásra fejre rántja a
célkeresztet), WH (WallHack, magyarul: nagyon hülyén hangzana, ha
lefordítanám:), ami segítségével a falon keresztül látjuk az
ellenfelet), de van még ezen felül DULL, meg még a fene tudja mennyi.
Változó, hogy ki mit hív csalásnak, ám mondanom sem kell, hogy milyen
jellemre vall, ha valaki igénybe vesz ilyesfajta "segítséget".
b. Easy vs. Cheat
Klánom teljes
mértékben ellene van mindenfajta csalásnak. Sok vita van arról, hogy
pontosan hol végződik a "csak beállítás" és hol kezdődik a "csalás". A
két leginkább vitatott "segítség" a CLICK (magyarul: klikkelő, azaz a
nem-, és fél-automata fegyverekkel való sorozatos lövés egy gomb
folyamatos nyomásával) és a "CFG-zés" (azaz a multiplayer beállításokat
tartalmazó konfigurációs fájl /mp_config/ paramétereinek
megváltoztatása). Más nevében nem nyilatkozhatok, de a saját
véleményemet leírom:
CLICK: Szerintem a nem-, és fél-automata fegyverek nem hiába lettek azok, és
nem pedig automaták. Ha valaki darálásra vágyik és nem megy neki (FPS
hiány nem indok a használatra), akkor váltsa le a Garandot Thomsonra, a
Gehwert MP44-re, stb.
CFG: Persze, a config file elengedhetetlen a játékhoz, ám véleményem szerint a
tiszta játékhoz hozzátartozik az úgy nevezett "alap cfg". Alap cfg-nek
minősül az a cfg, amelyet a játék kreál egy profil létrehozásakor.
Ezután azokat a beállításokat, amelyek nem befolyásolják a játékmenetet,
illetve a fegyverek tulajdonságait mindenki személyre szabhatja. Ide
tartozik a játék menüjéből elérhető beállítások (mint például grafika,
hang, vezérlés), "say" bind-ek készítése (/bind [betű vagy szám] say
[szöveg]), és olyan console-ból elérhető beállítások, amelyek
megfelelnek az előbb említetteknek (például az úgy nevezett
"polygonozás" nem tartozik a fair play-hez!).
|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|